Gotovo svi proizvođači automobila nastoje optimizirati svoje poslovanje kako bi povećali profitabilnost i time stvorili dovoljno rezerve za daljnja velika ulaganja. Naravno, cilj je podići konkurentnost i mirnije ući u ova turbulentna razdoblja.
Ford je tako spreman ugasiti pola game, GM je prodao Opel, a Volkswagen odustao od projekta Phaeton.
Ferdinand Dudenhofer, profesor ekonomije iz Duisburga, u svojoj studiji otkriva kako je najprofitabilnija marka Ferrari. Vjerovali ili ne, Ferrari je u prvih šest mjeseci po svakom prodanom primjerku prestižnog automobila imao čistu zaradu od čak 69.900 eura.
U pogledu profita najjači njemački brend je Porsche, koji je sa zaradom od 17.000 eura po svakom vozilu dvostruko profitabilniji od premium igrača Mercedesa, Audija i BMW-a, koji prosječno zarade 9000 eura. Maserati i Volvo zarade oko 5000 eura po svakom prodanom primjerku.
Teško je povjerovati, ali Jaguar Land Rover trenutno vozi po ivici i na svakom prodanom automobilu zaradi tek 800 eura. Ipak i to je odlično u usporedbi s Bentleyjem, koji na svakom prodanom primjerku pravi gubitak od čak 17.000 eura. Tesla je malčice bolja, oni gube tek oko 11.000 eura.
Usporedimo li rezultate s prošlogodišnjim, sasvim je jasno da su Porsche i Ferrari zadržali visoku razinu kao najprofitabilniji proizvođači automobila.
Izvor: Index.hr